Untitled-9
 
 
  • عارضه زخم پای دیابت مهمترین علت بستری بیماران دیابتی را تشکیل میدهد و ناتوانی و مرگ ومیر بیماران مبتلابه دیابت را تشکیل میدهد و هزینه های درمان زخم پا و اقدامات ارتوپدی و قطع عضو بر پیکر بهداشت جامعه سنگین است از انجا که شیوع دیابت و کاهش سن ابتلا به دیابت پایین امده است لذا شناسایی روشهای موثر در کاهش آمپوتاسیون ،باعث بهتر شدن کیفیت زندگی و کاهش هزینه های ان می شودلذا ساخت پمادی از عسل و روغن زیتون و بابونه با نام تجاری لیام-Liam سر لوحه شرکت دانش بنیان درمان پژوهان معجزه مهرقرار گرفت تا گام کوچکی در جهت بهبودو سطح سلامت بیماران دیابتی برداشته باشیم در ضمن باید متذکر شد که پماد لیام-Liam صدرصد طبیعی واز مواد اولیه کاملا ارگانیک تهیه شده است.
  • تعداد بسیار زیادی از روشهای احتمالی برای زخم پای دیابت در حال تکمیل و تکوین می باشند ولی ممکن است باعث تحمیل رنج و هزینه زیادی برای بیمار گرددوبا توجه به عفونتهای زخم پای دیابتی که در نتیجه فاکتورهای متعددی به وجود می ایدو همچنین بسیاری ازاین عوامل عفونت زا به داروهای انتی بیوتیکی مقاوم می باشند لذا استفاده از درمانهای غیر انتی بیوتیکی موثر می باشد یا به اصطلاح اقبال عمومی جامعه وگرایش به سمت داروهای طبیعی و ارگانیک افزایش یافته است.
  • سوختگی و آسیب های مربوط به آن یکی از مهم ترین معضلات جامعه امروزیست که می تواند زندگی فرد و جامعه را به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار دهد. سوختگی در صورت عدم درمان صحیح و به موقع، ممکن است منجر به صدمه جدی به عضو آسیب دیده و یا حتی مرگ فرد شود. بیشترین علل مرگ و میر در اثر سوختگی مربوط به عفونت ناشی از زخم های سوختگی و عدم توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با میکروارگانیسم های عفونت زا و از دست رفتن قدرت بازسازی بافت آسیب دیده می باشد.
  • با توجه به عوارض جانبی و ناخواسته ی بسیاری از داروهای شیمیایی یافتن دارویی با کم ترین عوارض جانبی برای درمان سوختگی از اهمیت بسزای برخوردار است. استعمال برخی داروهای شیمیایی می تواند منجر به تاخیر در فرآیند ترمیم زخم، تغییر رنگ پوست، ایجاد سوزش و درد در ناحیه ی آسیب دیده گردد. بنابراین یافتن دارویی که بتواند علاوه بر از بین بردن میکروارگانیسم های عفونت­زا التهاب زخم را کاهش داده و سرعت بهبود و بازسازی زخم را افزایش دهد بسیار حائز اهمیت است.
  • از دیرباز استفاده از مواد طبیعی جهت بهبود زخم های سوختگی متداول بوده و همواره محققین به دنبال یافتن ترکیباتی با منشاء طبیعی برای این امر می باشند. کرم لیام متشکل از مواد طبیعی ارگانیک علاوه بر دارا بودن طیف گسترده درمانی با ایجاد تعادل الکترولیت ها و جلوگیری از نکروز پوستی، مانع تغییر رنگ پوست می گردد. استفاده همزمان عسل با روغن زیتون و بره موم در این کرم می تواند منجر به ایجاد اثر هم افزایی این ترکیبات شده و در نتیجه روند ترمیم سوختگی را تسریع کند. این کرم علاوه بر ترمیم سریع سوختگی از مشکلات رایج سوختگی که عفونت، التهاب، تولید اسکار هیپرتروفیک، درد، خارش و اصطحلاک بافت آسیب دیده می باشد، جلوگیری می کند. کرم لیان با انواع پوست ها سازگار بوده و تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد حساسیت و آلرژی پوستی حین درمان با آن گزارش نشده است.
  • بهبود زخم یک پروسه پیچیده است که در پاسخ به آسیب ایجاد می گردد. پاسخ به آسیب با فعالیت یکپارچه ی بافت های مختلف در ناحیه آسیب دیده آغاز و شامل فرآیند هموستازی، التهاب، تکثیر سلولی و بازسازی است. این فرآیند ها با یکدیگر هم پوشانی دارند و نیاز به تلاش مشترک بافت های مختلف می باشد و شامل تجمع پلاکت ها، لخته شدن خون، تشکیل فیبرین ها، پاسخ التهابی به آسیب و… است
  • در درمان زخم ها زمانی موفق هستیم که عامل ایجاد کننده را برطرف ساخته و همزمان به درمان به عوارض ایجاد شده بپردازیم. در درمان موثر، انتخاب پانسمان مناسب در کنار سایر درمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.